Woensdag 17 september 2014 Dag 3: Gardameer

17 september 2014 - San Zeno di Montagna, Italië

We hebben heerlijk geslapen vannacht, mede doordat wij onze eigen kussens hebben meegenomen. Ideetje van Judith, waarvoor hartelijke dank! Op tijd gaan we naar het ontbijt, we zijn benieuwd wat we allemaal zullen krijgen. Het ziet er allemaal geweldig uit, lekkere (verschillende soorten) broodjes, veel beleg, fruit, eieren, yoghurt, zoetigheid, enz. enz..

Vandaag gaan we rondom het Gardameer naar wat plaatsjes, waarvan Sirmione het verst weg ligt. Judith heeft uitgezocht dat dit een leuke en redelijke groot plaats moet zijn. De route er naar toe is hartstikke leuk en helemaal langs het Gardameer. We doen er daardoor wel wat langer over, de afstand is maar zo’n 50 km, maar het is alles bij elkaar toch bijna 1 ½ uur rijden. Geeft niet, we hebben de tijd.

Dag 3 Italië 2014 (2)

Nadat we de auto vlak bij het centrum hebben geparkeerd, lopen we door het centrum langs de vele winkeltjes en restaurantjes. Een hele leuke haven en veel toerisme verraad dat het inderdaad een erg leuk plaatsje is. We lopen langs de burcht van Sirmione en weten nog niet of we daar ook daadwerkelijk naar binnen zullen gaan. Eerst maar eens even wat lunchen.

We genieten van een heerlijke panini  met mozzarella en ham en zitten heerlijk op het terrasje van deze eetgelegenheid. Het is gewoon heerlijk en we kunnen ook nog ‘mensen kijken’, want er komt me toch een scala aan verschillende personen langs, dat is niet mooi meer.

Het centrum is echt heel leuk! Allemaal kleine souvenirs-winkeltjes en kleine Dag 3 Italië 2014 (8)winkeltjes waar ze lekkere wijnen, kazen en vooral zeer veel verschillende soorten pasta’s verkopen. Ook veel aardewerk, schalen, opscheplepels, oliekannen, enz. om de salades en pasta’s in te serveren. Judith is er weg van, maar koopt ze gelukkig (nog) niet. Ik vind er niets aan!

Dag 3 Italië 2014 (12)Het stikt er ook van de ijssalons, de één nog groter enDag 3 Italië 2014 (13) uitgebreider dan de andere. Judith kan de verleiding niet weerstaan en neemt een ijsje. Zulke ijsjes verkopen ze volgens mij echt niet in Nederland. Ze zijn zo groot, ondanks dat het maar 2 ‘bolletjes’ zijn! Het is een hele toer om het naar binnen te werken en zeker om dat te doen zonder te knoeien. Dat gaat dus ook niet lukken, overal komen er ijsdruppels, ze zou haast even moet gaan douchen!

Dag 3 Italië 2014 (24)Als we weer langs de burcht lopen, besluiten we om toch maar even naar binnen te gaan. Het ziet er allemaal erg leuk uit en je krijgt een idee hoe het er vroeger aan toe gegaan moet hebben. Ook heb je prachtig uitzicht over aan de ene kant het Gardameer en aan de andere kant het plaatjes Sirmione. Je moet er wel wat voor doen om boven te komen, in totaal moesten we 146 treden omhoog klimmen met smalle doorgang. En, uiteraard ook weer 146 treden naar beneden. Het is al met wel de moeite waard geweest om naar binnen te gaan.

Judith wil ook graag naar Grotten van Catullus, een paar kilometer verderop. Helaas kunnen we er niet met de auto komen. Jammer voor haar!! Ik vind het overigens minder erg, want ik heb gisteren ook al een soort grotten gezien. En die vielen immers erg tegen.

We gaan maar weer terug richting San Zeno di Montagne en stoppen onderweg bij Peschiera. Volgens de informatie moet dit ook een erg leuk plaatsje zijn. Helaas, je kunt niet altijd geluk hebben.  Het valt erg tegen, weinig te beleven, de andere plaatsjes tot nu toe zijn veel leuker. We drinken dan maar wat aan de haven. Judith neem een Aperol Spritz (Likeur, prosecco en spuitwater wat hier erg veel gedronken wordt) en ik ………….. cola. Het drankje is niet vies, maar valt eigenlijk wel een beetje tegen. Straks maar aan de wijn!

We gaan maar gauw weer verder, het is inmiddels 17:15 uur en we moeten nog gaan eten. En ook vandaag willen we voor het donker in ons hotel zijn. Jullie weten inmiddels  wel waarom. Onderweg gaan we maar gewoon bij hetzelfde restaurant eten als gisteren. Dat was immers uitstekend. Salade, zalm met aardappeltjes en spaghetti. Het is weer geweldig.

Dag 3 Italië 2014 (27)We zijn ruimschoots voor het donker weer in het hotel terug. Een mooi hotel had ik al gezegd, met een geweldig uitzicht. Morgen zal ik er eens wat foto’s van maken. Wel kan ik jullie alvast van  het uitzicht laten mee genieten. We gaan morgen ook naar de andere kant van het Gardameer en misschien ook nog wel even een stukje varen. Julie horen/lezen het vanzelf.

Zo het verslag van vandaag zit er weer op. Judith heeft het eindelijk voor elkaar gekregen: ik ben aan de witte wijn! Jammer, want 1 alcoholist in de familie is al meer dan genoeg. Ik weet niet wat er allemaal nog gaat gebeuren, ik laat het maar over me heen komen. De foto’s moeten nog verwerkt worden en ik heb ook nog een video te maken. Maar misschien komt dat morgen wel.

Ciao en tot morgen.

1. Astrid:
    18 september 2014
    Goedemorgen,

Klinkt goed allemaal
  2. Laura en Fred:
    18 september 2014
    Dat ijsje ziet er goed uit!