Donderdag 18 september 2014 Dag 4: Gardameer

18 september 2014 - San Zeno di Montagna, Italië

Het weer valt vandaag een beetje tegen, er hangt een sluier over het Gardameer. Het is nog pas 07:30 uur, dus misschien trekt het nog weg. Laten we het maar hopen. We hebben lekker, maar een beetje kort, geslapen. Het zal de wijn van gisterenavond wel zijn geweest! Het ontbijt is weer uitstekend, ik ben blij dat ik hier maar 4 dagen hoef te ontbijten, want anders zouden wij allebei dicht groeien.

Dag 4 Italië 2014 (1)Voordat we weg gaan ga ik op het dakterras van ons hotel even van het uitzicht over het Gardameer een video proberen te maken en wat foto’s nemen. Door de nevel is het misschien niet de beste kwaliteit, maar het geeft een redelijk beeld van hoe het uitzicht is. Als het weer morgen helderder is, zal ik opnieuw proberen om een video te maken.

We vertrekken naar Bardelino, een klein toeristisch plaatsje, niet ver van ons hotel Dag 4 Italië 2014 (4)vandaan. We nemen uiteraard de route binnendoor en dalen langzaam van de weg af naar beneden. In Bardelino is een grote markt en daar willen wel even een kijkje nemen. Het centrum is in ieder geval erg leuk. Ook hier zijn allemaal kleine winkeltjes, wijnzaakjes, lekkernijzaakjes, ijssalons, restaurantjes en souvenirswinkeltjes. We slenteren door de smalle straatjes en komen bij de markt.

Dag 4 Italië 2014 (9)De markt stelt niet zo heel veel voor, maar als je een leren riem of portemonnee wilt kopen, gek bent op aardewerk (je weet wel van die schalen voor pasta en salades), onderbroeken nodig hebt, gek op kaas en worst bent, dan ben je hier op de goede plaats. Het stikt van de kraampjes die dit allemaal verkopen. In de haven gaan we maar wat drinken, het weer is echt een beetje betrokken, het is zelfs een beetje fris op het terras. Judith gaat nog een keer een Aperol Spitz proberen en warempel het begint toch te smaken. Je moet er zeker eerst een paar van gedronken hebben voordat je het lekker begint te vinden.

We lopen terug naar de auto en besluiten om naar een ander plaatsje te gaan. Het wordt Garda, daar zijn we van de week door heen gereden en dat leek Judith wel wat. Mocht ook dat niets zijn, dan gaan we terug naar het hotel.

Dag 4 Italië 2014 (12)Het wordt vervelend, maar ook dit dorpje is leuk. Voordat we op verkenning uitgaan gaan we eerst wat lunchen in een heel smal straatje. Zittend aan een piep klein tafeltje genieten we van een pizza en een salade. Zo dat zit er weer in! We lopen eerst door de haven en daar is het al erg gezellig. De winkelstraatjes zijn smal en geven een uitstekend Italiaans beeld weer.

We komen uiteraard dezelfde soort winkeltjes tegen als bij Bardelino, dus daar mag Dag 4 Italië 2014 (16)nu wel wat verandering in komen. Het is er ook best druk. Judith heeft vandaag nog geen ijs op, dus kopen we er een. Deze keer neem ik 3 bolletjes voor haar, met in mijn achterhoofd de enorme hoorn met 2 bolletjes ijs van gisteren. Oei, dat valt tegen, hij is een stuk kleiner, maar zeker niet minder van smaak.

Het is inmiddels 15:00 uur en we besluiten om maar terug te gaan naar het hotel. Gaan we eerst mar even rusten, om daarna nog op pad te gaan om ergens wat te gaan eten. Een mens moet tenslotte niet omkomen van de honger! En zeker niet op vakantie. Voor het eerst deze vakantie maken we gebruik van siësta.

Vanavond willen we ergens anders eten en gaan bij een zaakje zitten die zijn zitgedeelte boven het water van het Gardameer heeft. Allebei eten we spaghetti. Het smaakt heerlijk. Na het eten lopen we nog wat door het haventje en drinken op het terras nog wat. Voor het eerst gaan we in het donker terug naar het hotel, we hebben de weg nu al vaker gereden, dus het moet er maar een keer van komen. Daardoor kunnen we langer in het centrum blijven.

De dag is al weer bijna ten einde. Oh ja, ik had beloofd om wat foto’s van het hotel Dag 4 Italië 2014 (25)te laten zien. Die staan op de site. We gaan samen nog wat TV kijken en dan ons voorbereiden op de nacht. Morgen weer een nieuwe dag. De weersverwachtingen zijn warmer dan vandaag, maar met kans op regen. Laten we maar hopen dat dat niet zo is.

Tot morgen

1. Laura en Fred:
    18 september 2014
    Herkenbaar! Hopelijk komt de zon weer terug.
  2. Ju:
    20 september 2014
    Wat een leuke selfie, "oudjes "
  3. Ju:
    20 september 2014
    Wat een leuke selfie, "oudjes "