Maandag 15 september 2014 Dag 1: Spijkenisse-Telfs (Oostenrijk) afstand 900 km.

15 september 2014 - Telfs, Oostenrijk

Vandaag gaan we op vakantie met de auto naar Italië. We moeten vroeg opstaan, want we willen om uiterlijk 05:00 uur vertrekken. Gisteren lagen we al redelijk vroeg op bed, mede doordat Judith de tassen en zo allemaal op afgelopen zaterdag al heeft ingepakt. Goed gedaan meid!

Nadat we de laatste dingen in de auto hebben gedaan rijden we om 05:25 uur de Vijverboslaan uit. Het is best wel even wennen nu dat we dit jaar niet meer met het vliegtuig gaan. We hebben het gevoel dat we naar Schiphol gaan, maar dat is natuurlijk niet het geval.

Het is al best druk op de weg op dit tijdstip en als we vlak voor de rondweg bij Eindhoven zitten staan we al stil. Een vette file. Na 25 minuten rijden we langs een gekantelde vrachtwagen, omringd door talloze politiewagens, ambulances en brandweer. De aanhanger ligt dwars op zijn zijkant op de weg en de cabine zit goed in de puin tegen de vangrail aan. Laten we maar hopen dat de chauffeur het er goed heeft afgebracht. Voor ons is het een waarschuwing: goed opletten dus.

Ondanks dit oponthoud kunnen we lekker opschieten en stoppen we voor de eerste keer ergens in Duitsland als we 350 km hebben afgelegd. Zo de kop is er af! Een plaspauze en even lekker de benen strekken. Na het inschenken van een kopje koffie, prima verzorgd door Judith, gaan we snel weer verder. We willen niet te laat bij onze eerste overnachting in Oostenrijk zijn!

Het wordt als maar drukker en drukker op de weg en die Duitsers nemen het niet zo nauw met de snelheden. Levens gevaarlijk, want zo om de 25 km moeten ze behoorlijk in de remmen omdat er aan de weg wordt gewerkt. Stukken van 4, 6 of 9 km waar de werkzaamheden plaatsvinden. Erg vervelend, want je wordt van 4 banen terug naar 1 baan en de vluchtstrook geleid en kan daar niet harder dan 60 tot 80 km rijden.

Italië 2014 dag 1 (2)

Bij de tweede stop hebben we 570 km afgelegd en wordt het tijd om te tanken en wat te eten. Ook dit is weer uitstekend verzorgd door Judith, want heerlijke broodjes, kippenpootjes en ook nog een pak melk wordt er uitgeserveerd op de achterbank van de auto, die op een zeer drukke ‘Parkplatz’ staat geparkeerd.

Na 3 kwartier rijden we weer verder en komen van de ene onderbreking in de andere. In totaal hebben we wel 15 tot 20 van deze onderhoudswerkzaamheden gehad. Ook nog een file, ontstaan door een zwaar ongeval, zorgen er voor dat we zeker 1 1/2 uur hebben  verloren. Jammer, maar we hebben geen haast.

Italië 2014 dag 1 (6)Om 16:25 uur rijden we het Oostenrijks plaatsje Telfs binnen en omgeving in Oostenrijk wordt steeds mooier. Het hotel is snel gevonden, dus uiteindelijk zijn we toch nog mooi op tijd aangekomen.  Nadat we de overnachting spullen op de kamer hebben gezet lopen we op ons gemak het plaatsje in. Klein, weinig winkels en restaurantjes, die ook nog eens veelal gesloten zijn. Uiteindelijk gaan we bij een Grieks restaurant eten en dat was een goede keus. Het eten was heerlijk.

Lekker terug naar de hotelkamer om een beetje te luieren en de dag van morgen voor te bereiden. Nog even snel met de moeders gebeld en het reisblog maken. Deze dag is alweer voorbij, gelukkig is er morgen weer een dag.

Italië 2014 dag 1 (8)

Tot morgen!

1. Astrid:
    Hoi Judith en Nico,

Leuk om jullie weer te volgen!!!
    Veel plezier. Geniet ervan!! X
  2. Laura en Fred:
    15 september 2014
    Leuk, om jullie reis te volgen.
    Geniet ervan!
  3. De oude buur:
    15 september 2014
    He buurman, ik ben nog steeds aan het verven maar niet jouw huis hahaha, goeie reis en geniet er van....

Arie, Selma
  4. Syl:
    17 september 2014
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!geniet ervan en tot snel!xx