Woensdag 1 oktober 2014 Dag 17: Arco

1 oktober 2014 - Arco, Italië

De laatste dag in Italië is aangebroken. Het zit er bijna op! Het is vandaag de 32e verjaardag van Ben. Van harte gefeliciteerd Ben! We bellen je vanavond. Als we naar buiten kijken worden we niet vrolijk, het regent. Uitgerekend op de extra dag hier aan het Gardameer is het slecht weer. Willen ze ons alvast laten wennen aan het Nederlandse weer? Nou ja, dan maken we er maar een rustig relax dagje van. We staan toch al vroeg onder douche en gaan naar het ontbijt. Prima geregeld, zoals gisteren.

Na het eten gaan we weer terug naar de kamer en pakken maar vast de tassen in die we vandaag niet meer nodig hebben. We rusten maar wat uit, veel meer kunnen we niet doen. Het regent nog steeds en om nou in de stromende regen te gaan lopen winkelen of zo, is toch niet zo leuk.

Om 12:30 uur gaan we toch maar even naar buiten, we moeten tenslotte ook nog wat eten. Eerst gaan we naar de winkel om voor Arie, onze buurman, te informeren voor een bepaalde soort prosecco. We besluiten om toch maar even naar het centrum van Riva del Garda te gaan en lopen samen, dicht tegen elkaar aan onder de in Rome gekochte paraplu in de regen. Het lijkt er op dat het wat lichter begint te worden! Na een kwartier kijken we elkaar aan vinden onszelf eigenlijk een beetje zielig en besluiten om weer terug te gaan. Misschien wordt het in de loop van de dag nog droog en kunnen we nog een keer terug gaan. Via de supermarkt, waar we gisteren inkopen hebben gedaan, halen weer van die lekkere broodjes met, ham en kaas en gaan terug naar de hotelkamer. Het is inmiddels tegen half drie.

Aan het einde van de middag wordt het een beetje droog, maar daar heb je ook alles mee gezegd. We gaan nog één keer naar de winkels en blijven dan gelijk daar eten. Zo langzamerhand weet ik de weg wel naar Riva, dus zijn we er zo. Onderweg hebben we gelijk getankt, dat kan maar vast gebeurt zijn. We slenteren wat rond bij de winkels, af en toe miezert het een beetje maar het is te doen en doen de laatste inkopen voor de terugreis.

Het is inmiddels al donker geworden, op slechte dagen begint het hier al rond de klok van zessen donker te worden, en gaan naar het restaurant waar we 2 dagen geleden zo heerlijk hebben gegeten. Ook vanavond was het weer heerlijk en propvol gegeten, het toetje hebben we er gewoon in moeten duwen, gaan we terug naar het hotel.

Dag 16 Italië 2014 (18)Het weer is te slecht geweest om foto’s of filmpjes te maken en dat houd in dat onze selfie in Salo weleens de laatste foto van de deze vakantie kon zijn geweest. Morgen zal er ook niet gefotografeerd en gefilmd worden, denk ik. Dit betekent wel dat deze selfie in waarde is gestegen, een unieke laatste foto kan worden en wellicht een echt collectors item zal kunnen zijn. Gevolg van dit alles is dat de waarde van deze selfie enorm is gestegen. Gezien het feit dat er al een aantal mensen hebben gereageerd en één of meerdere exemplaren hebben besteld, moeten wij besluiten dat er géén mogelijkheid meer is om de selfie te bestellen. Alleen na het bieden van zeer hoge bedragen kunnen wij deze beslissing in heroverweging nemen.

Vanavond bellen we via intercalls.nl met Ben om hem te feliciteren met zijn verjaardag en kijken we nog wat tv. Uiteindelijk willen we een beetje bijtijds naar bed. Morgen is het vroeg opstaan, want we willen om 07:30 uur aan het ontbijt zitten.

E 'stato bello , la fine di una grande vacanza è vicino . Domani un altro giorno di guida per la Germania e il giorno dopo il ritorno a casa . E 'quasi finita!
(Het is mooi geweest, het einde van een geweldige vakantie is nabij. Morgen nog een dagje autorijden naar Duitsland en overmorgen weer naar huis. Het is bijna afgelopen!)

1. Astrid:
    2 oktober 2014
    Haha...super selfie!!!
    Goede terug reis!!
  2. Theresia:
    2 oktober 2014
    kijk uit onderweg.
    bij ons is heel al heel de week droog hoor :-)