Maandag 29 september 2014 Dag 15: Ricco del Golfo di Spezia – Arco afstand 360 km

29 september 2014 - Arco, Italië

Vandaag staan we op tijd op, eigenlijk net zo als alle andere dagen, want we moeten weer verder reizen. Gisteren hebben we besloten om niet naar Limone sul Garda te gaan maar naar Arco, een klein stukje verder gelegen. We gaan dus nu echt met de terugreis beginnen! Het ontbijt is weer prima, nu met extra kaas en ham er bij nog completer. Nadat we de auto hebben ingeladen rekenen we af en gaan er maar eens goed voor zitten. Volgens de routeplanner doen we er ruim 4 uur over, maar in de praktijk blijkt altijd dat het langer is. We nemen de tolweg, want als we via de provinciale weg gaan is het weliswaar 70 km korter, maar we doen er 3 uur langer over volgens de planner. Dat is een beetje teveel van het goede. We kunnen de komende dagen nog lang genoeg in de auto zitten. Het weer is uitstekend, de zon schijnt volop.

Al snel zitten we op de tolweg en kunnen we lekker doorrijden. Opvallend is weer het grote aantal tunnels die we onderweg tegen komen. Na zo’n 120 km stoppen we om te tanken en de benen even te strekken. Nadat we een kopje koffie naar binnen hebben gewerkt rijden we een half uurtje later weer op de tolweg. De vaart zit er goed in, want voor dat we er erg in hebben rijden we in de omgeving van het Gardameer en brengt de TomTom ons snel en correct naar het nieuwe hotel.

Volgens de beschrijving op internet moet het een behoorlijk goed hotel zijn. De juffrouw van de receptie heeft onze reservering al snel te pakken en geeft de sleutel gelijk mee. Kamer 308 is voor ons en ziet er fantastisch uit. Hij is ruim van opzet en er is ook nog een balkonnetje bij. De kamer is goedgekeurd en we gaan de spullen uit de auto halen. Even lekker bijkomen van de reis en een kopje soep eten. Judith skypt nog even met haar zus en ik rust lekker uit.

Om 18:00 uur gaan we naar het dichtbij gelegen plaatsje Riva del Garda, volgensDag 15 Italië 2014 (7) Judith ook een erg gezellige plaats. We lopen wat rond in het leuke centrum en gaan even naar de haven. Het ziet er allemaal erg leuk uit, veel winkeltjes (en niet alleen maar souvenirs) en erg veel gezellige restaurantjes. We eten bij een leuk zaakje en gelukkig is het eten net zo goed. We hebben eigenlijk weer teveel gegeten en te veel gedronken en moeten nog op zoek waar de auto is. We hebben deze ergens in een parkeergarage gezet. Gelukkig kunnen we hem snel terug vinden, dat scheelt weer een hoop zoeken.

Vanmiddag hebben we bedacht dat we misschien de rest van de vakantie wat aanpassen. We slaan Luxemburg misschien over en kunnen dan hier nog een dag langer blijven. We gaan het morgen eens op ons gemak bestuderen en vragen of er nog wel een dag langer in dit hotel gebleven kan worden. We zien wel.

Vanavond (en waarschijnlijk de komende dagen ook) hebben we het makkelijk. Een kort reisverslag, geen videofilmpjes en slechts een paar foto’s, gemaakt met de telefoon van Judith. We kijken naar Goede tijden Slechte tijden en wat andere programma’s op RTL-gemist.nl. Een heerlijke avond.

Groetjes en tot morgen.